utorok 30. decembra 2014

Náš intranet

NÁŠ INTRANET

je naozaj skvele vymyslený a výborne funguje. Napríklad taká služba whoiswho (kto je kto): stisneš tlačidlo, napíšeš meno, stačí krstné, ak si dobre nepamätáš priezvisko a počítač ti v okamihu vyhľadá úplné meno tej osoby, adresu a číslo jej kancelárie, telefón a pracovné zaradenie. Pre zábudlivcov, prípadne ľudí s chvíľkovou amnéziou, ktorú môže hocikto ľahko dostať po preflámovanej noci, naši počítačoví experti vyvinuli aj službu whoami (kto som ja). Párkrát som ju použila. Nie, nesmejte sa! Niežeby som zabudla ako sa volám a kde pracujem, ale len tak, z recesie, chcela som vedieť, či si ma počítač zapamätal, či mám ešte miesto v EÚ. Spoľahlivá službička ma zakaždým uspokojila.
Systém zadeľovania prekladov sa nazýva ARIANE, systém osobných údajov CENTURIO. Vynikajúca vec – a podľa starších oddelení pomerne nová, je QUICKFIND, t.j. rýchle vyhľadanie preloženého dokumentu oboch výborov, Komisie a niekedy aj Rady vo všetkých jazykoch. Využívame ho denne, keď si chceme porovnať nejaké slovíčko s riešeniami, ktoré použili prekladatelia do slovenčiny pred nami. Pretože milý Quickfind ti nevyhľadá iba dokument, ale v ňom červeným vyznačí aj dané slovo, či frázu. Na druhej polovici obrazovky sa ti ukáže slovenský preklad (ak existuje) – a v ňom si dané slovíčko ľahko vyhľadáš podľa čísla odseku.
Máme aj iné dômyselné zlepšováky, o ktorých teraz nebudem hovoriť. Chcela by som sa zmieniť o vnútornej pošte. Každý deň dostáva každý množstvo e-mailov, poväčšine takých, ktoré sa ho netýkajú. Stačí, že odosielateľ mailu napíše adresu: _ Services CESE, _Services COR – a už to majú všetci ľudkovia vo všetkých 4 našich budovách (rekonštrukcia piatej budovy pre Bulharov a Rumunov sa dokončuje). Pritom ide o také nepodstatnosti, ako odkaz pre kohosi, či malá zmena v dokumente, ktorý prekladá nanajvýš 20 ľudí. Iné je, ak ide o propagáciu kultúrnej alebo športovej akcie, organizovanie výletu, vianočného večierka a iných dôležitých udalostí, ktorými žijú naše výbory.

Ale povedzte mi, vážení, prečo minulý týždeň, keď nastala porucha kanalizácie a v našej budove nám pozamykali všetky záchody (museli sme chodiť na WC do budovy na ulici Trèves), nám o tom napísali oznam až asi po dvoch hodinách – a hlavne mi povedzte, prečo ho adresovali menovite zhruba 264 ľuďom pracujúcim v budove B-68, teda Belliard číslo 68? Oznam zaberal 2 riadky vo francúzštine a 2 riadky toho istého textu v angličtine – akože sorry, nastala porucha, pokúsime sa ju čo najskôr odstrániť, a zoznam ľudí, ktorým bola správa určená, zaberal celú stranu A4! Čo keby išlo o urýchlenú evakuáciu budovy v prípade požiaru alebo teroristického útoku? Aj vtedy by rozpisovali jednotlivé mená?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára