piatok 12. februára 2016

Vývin a choroby

Vývin a choroby

Je zaujímavé, ako sa aj v chorobách vyvíjame. Zisťujem, že platí staré známe “Čo ťa nezabije, to ťa posilní.“

Sofinka spočiatku nechcela piť nalačno pohár teplej vody, keď bola zapečená – a zvykla si. Naveľa-naveľa. Sama si statočne povie: „to preto, aby som sa mohla vykakať, však?“ Nechcela jesť tabletky, keď ju preháňalo. Dnes už spokojne schrúme dve tabletky čierneho uhlia – a potom straší bračeka tým, že mu vyplazuje čierny jazyk.

Manžel je v nemocnici po operácii pruhu. Ako k nemu prišiel? Veľmi jednoducho. Učil deti sa kĺzať na kúsku ľadu pred domom. Rozbehol sa, prudko sa pokĺzol – a už to bolo! Slabinová prietrž, asi tretíkrát v živote. V nemocnici teraz trpí, lebo vraj mu nedávajú jesť, že už si vopred prežíva Veľký piatok – pred chvíľou bola Popolcová streda. A zaiste má aj kopec času na premýšľanie.

Ja s deťmi sme sa pustili do upratovania ďalšej skrine. Iniciovala Sofinka, mne sa strašne nechcelo. Ale dieťa si pamätalo, ako sme nedávno pri upratovaní inej skrine našli zabudnuté karnevalové doplnky, ktoré si hneď s veľkou pasiou skúšala. Takže dnes máme čo robiť.

Keď som včera preriedila vecičky v oddelení vešiakov a vybrala tri veľké vrecia s už vyrasteným šatstvom, vznikol v skrini priestor, kam Sofinka vliezla, ja som ju zamkla, a Ajo keď prišiel domov, ju mal hľadať. Sofia tam čupela ticho ako myška a náramne sa bavila na tom, ako ju braček nevie nájsť.

Tie vyrastené veci venujem utečencom.

Minule sa Ajo hneval na Sofiu.
- Héj, čo sa stále hneváš, veď SOM SA TI PREPÁČILA!“

Môj výrok, keď som bola unavená: „Duch cíti rozlet, ale TELO ZA NÍM NESTAČÍ!“
Syn poznamenal: „No to je ale výrok, vojde do análov! … Alebo iba do análu?“

Ajo mal písať úlohu a strašne sa mu nechcelo. Tak som ho navigovala:
„Vyber učebnicu. Pozri, čo ste mali. Priprav peračník.“
Namrzený Ajo:
„Hééj, všetko musím robiť ja! UROB AJ TY NIEČO!“

- Kde je Ajo?
- No predsa v škole!
- Chýba ti?
- Máš ho rada, však?
- Hej AŽ VEĽMI!


Nuž, takto si pomaly žijeme, naše malé trápenia sa striedajú s veselými výrokmi a hrami detičiek.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára