štvrtok 4. februára 2016

Rastieme

Rastieme
do krásy aj šikovnosti. Myslím vnúčatá. Ja keď rastiem, tak len do šírky - a to nie je dobré, ani pekné. Andrejko si v jednom kuse pýta jesť, a pekne rastie. Nehrbí sa, lebo majú so školou plávanie. Má 140 cm. Pokiaľ ide o duševný vývin, aj v tom progreduje, vidieť to na schopnosti zapamätať si nové učivo. Ja osobne som veľmi rada z toho, že ho začala baviť gitara. Prvé dva roky na nej hral z donútenia, teraz si sám sadne a cvičí. Stojan s notami máme v spálni, on hrá - a ja relaxujem na posteli, čo je veľmi dobré pre moje nohy, ale aj pre moju dušu.
Sofia tiež rastie. Prestáva byť malou guličkou, vyťahuje sa do výšky. Má 126 cm. V papaní ju musíme obmedzovať, pokiaľ ide o sladkosti, lebo máva problémy so stolicou - zapeká ju. Výsledky u detskej gastro-enterologičky však mala dobré. Preto ju iba doma napchávame ovocím, ráno nalačno pije teplú vodu, aj začala brať tabletky. Kakanie príde zväčša k večeru, alebo len každý druhý deň. Snažíme sa, aby mala pohyb. Tento týždeň je to dobré aj v škôlke, lebo majú lyžiarsky výcvik - na umelom snehu. Vraj je v lyžovaní VEĽMI DOBRÁ! Nuž, odvahu spustiť sa z kopca má zrejme po ockovi. Neviem, nevidela som, dnes majú posledný deň, bude aj súťaž. Nemyslím, že by sa umiestnila ako prvá, sú tam detičky mladých vyšportovaných mamičiek, ktoré sú k športu vedené odmala. Ale aj tak ma potešilo, že si dobre počína. Nebojí sa vody, ani snehu, ani ľadu. Tieto fakty mi dávajú tušiť, že by sme mali šetriť na jej športové sústredenia mimo domu, na lyžiarsku výstroj, na oblečenie,na letenky. Stále ju baví klavír, už riešime aj noty. Podľa nôt hrá detské skladbičky, ale ja si ju už predstavujem, ako vystupuje s nejakou džezovou skladbičkou, napr. "Lazy shoes", a má pritom tak "nezávislácky" vyhrnutú jednu nohavicu po koleno a jeden rukáv po lakeť. To je totiž jej štýl. Stále to robí, a ak nevyhrnie nohavicu či rukáv, aspoň si vyzuje jednu papučku, či ponožku. No a my doma sme jej to neukazovali. Pridám nejakú fotku.
Nuž, deťúrence nám pekne rastú a sa vyvíjajú, nás starkých zas chytajú choroby, len dúfajme, že nás ešte Pánbožko uchová, kým sa tá "háveď" osamostatní.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára