streda 17. februára 2016

Upratovanie

Upratovanie

je fádna záležitosť, kto by už rád upratoval? Každú ženu však z času na čas pochytí „pracovný zápal“, túžba vylepšiť a skultúrniť svoje najbližšie prostredie.

Nuž a keby ste sa nevedeli odhodlať napr. na upratovanie skríň prepchatých zbytočným balastom, pošlem vám našu Sofinku. Tá to robí rada. Dôkladne a bez škrupúľ. Povyhadzuje všetko šatstvo na postele, ani na chvíľku sa neunaví – a ty, baba, potom trieď a nanovo ukladaj!

Lenže v tej druhej etape už robí Sofinka módnu prehliadku. Oblieka si na seba všetko možné, aj viacej vrstiev, celá nadšená z kúska kožušinky, ktorú nazve „Teo“ - je to akýsi kožušinový chvostík z líšky alebo norky, čojaviem? Ja sa toho vždy zľaknem, keď mi s tým zamáva pred nosom. Potom nájde malý zabudnutý vankúšik, ktorý nazve Števko, pritíska si ho k líčkam a od toho momentu si ho berie aj do postele, hoci je neuveriteľne špinavý. Musím ho vyprať, ale tajne, keď nebude vidieť, že to robím.

Nuž, upratovanie je jedna vec, ale ako sa zbaviť tých čiernych vriec, prepchatých šatstvom? Chcem, aby išli pre utečencov. Preto som odhodlaná ich odniesť do zberného kontajnera, z ktorého si vraj slušnejšie veci vyberá charita. Je na konci našej ulice. Najprv skusmo odnesiem jednu plnú tašku. Funguje to! Je to systém páky. Naukladáš veci na mriežku, ktorú potom zaklopíš – a veci spadnú dovnútra. Ty dovnútra nevidíš, ani sa tam nedostaneš. Takže ostatné veci sme nahádzali do auta, s autom podišli ku kontajneru – a raz-dva sa ich zbavili. Čo mi povedala susedka? Že Rómovia vedia tie kontajnery vyrabovať. Vraj tam preklopia dovnútra dieťa, ono vyhadzuje kúsky šatstva von. Ale ako potom dostanú vonku to dieťa???

Ináč, mne by v podstate nevadilo, keby si tie veci vzali Rómovia, naša „miestna šľachta“, ako to bolo vtipne nakreslené v humoristickom časopise. Bol tam obrázok zúbožených utečencov, ako sa pýtajú miestneho Róma, do pol pása vyzlečeného, vysmiateho, evidentne v bujarej nálade: „Aj ty si utečenec? A Róm im veselo: „Ale kdeže, ja som miestna šľachta!“

Takže upratovanie dnes pokračuje, ale aj hry a zábavy, s ním spojené. Včera som kúpila Sofii dvoje šatočiek a Ajovi dve tričká. Ideme opäť zahlcovať skrine?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára