utorok 1. septembra 2015

ALZHEIMER

ALZHEIMER

Mám problémy s krátkodobou pamäťou. Nie div, odjakživa som bývala roztržitá a nesústredená.
Čoraz častejšie zabúdam, čo som kde položila. Preto si v tejto chvíli vytyčujem niekoľko zásad:
1. Veci odkladať na zaužívané, pre ne určené miesto – potom sa mi nestane, že si nespomeniem, kde som podela ihlu, až kým na ňu nestúpim. Alebo kde som „pichla“ spodné nohavičky, až kým ich nevytiahnem v kostole na omši spolu s modlitebnou knižkou.
2. Teda stanoviť si presné miesta, kde budem chystať napr. bielizeň na oblečenie (k nočnému stolíku), kde budem dávať šatočky, pripravené deťom na druhý deň (na mrazničku), na spanie (každému na jeho posteľ), kde poukladať nakúpené potraviny (všetko, kam patrí, do vetráka, chladničky alebo mrazničky, každé vo svojom obale, poprípade s nálepkou na vrecúšku.
3. Nezabúdať na dôležité doklady – pas, občiansky, atď. Bez ich prekontrolovania ani nevyjsť z domu.
4. O peniazoch ani nehovorím. Možno sa mi prihodí to, čo kedysi tete Kláre, keď si nevedela spomenúť, či dala Monike 200,- Kčs a takmer jej ich chcela dať duplicitne. Dcéra je poctivka (po mne), uistila tetu, že peniažky dostala.
5. Pred nákupom si spísať zoznam, tzv. „blbenku“. To, našťastie, doma praktizujeme už dávno, na stene visí kotúčik, na ktorý si priebežne zapisujeme, čo treba dokúpiť. Aj napriek tomu sa občas na niečo zabúda. Potom drnčia telefóny medzi Kauflandom a bytom, medzi manželom a mnou.
6. Hádam nezabudnem na to, či som raňajkovala, ako sa to stalo tete Kláre.
7. Napísať si na papierik, čo chcem povedať doktorke, na úrade a pod., aby som tam „nehabkala.“
8. Ráno si napísať zoznam nielen nákupov, ale aj aktivít, ktoré chcem cez deň absolvovať. Napr. odviesť Sofiu do škôlky, Andrejovi zabaliť desiatu, prať, žehliť, nakupovať, učiť sa s Andrejom, klavírovať so Sofiou, ísť so Sofiou na plaváreň, ísť na cintorín, kúpiť základné potraviny, atď., atď. Teraz sa chválim, veľa z toho robí dedo alebo Jurko.
9. Cvičiť svoje cviky dvakrát denne v pevne stanovenom čase, nielen vtedy, keď si zmyslím.
10. Držať sa týchto zásad. Ozaj, neviete, aká bola zásada č. 1?

p.s. Teraz som si spomenula na obľúbené guľkované nohavičky. Idem ich vybrať z kabelky. Bye!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára