nedeľa 11. marca 2018

Sofia, Andrej, Dominika

Ocko:
- Dnes dohráme olympiádu. Prvý dostane medailu a druhý čokoládu.
Sofia:
- Tak ja sa uspokojím aj s druhým miestom.

x

Ono to ockovi sprvu nevyšlo: Sofia vyhrala, dostala zlatú medailu, Andrej striebornú - a ako miernu rekompenzáciu aj čokoládu.
Lenže Andrej chcel byť prvý, hnevalo ho, že vyhrala sestrička a v zlosti svoju medailu natrhol. Vtom Sofia začala rumádzgať, že aj ona chce čokoládu.
Na druhý deň, keď opadla hystéria a ochladli emócie, Andrej vstúpil do seba a svoju medailu opravil. (Dohovárala som mu, že ocko sa snažil, pripravil im peknú súťaž, a on takto).

x

Veru, výchova nie je ľahká vec. Ale deti vycítia, kto ich má rád a napokon ho rešpektujú.

x

Dnes sa bol Andrej pohrať s chlapcom u susedov.
- Ako ste sa hrali?
- S mobilmi.
- To ako každý ťukal do svojho mobilu a vôbec ste sa nerozprávali?
Andrej sa usmieval.
Na to moja dcéra, známa svojím ostrovtipom, poznamenala:
- Čoby sa nerozprávali. Jeden povedal, že prešiel level. Druhý, že potrebuje nabíjačku, lebo mu došla baterka.

x

Sofia má v pondelok súťaž. Prestávam sa znepokojovať. Dievča vie, ako vie, závisí aj od trémy, ako to "dá". Ja síce budem červená a roztrasená, päťkrát nervóznejšia než ona. Cez víkend sa hrala so sesterničkou, ktorá nás prišla navštíviť v závere prázdnin Západoslovenského kraja (po pobyte v Tatrách). Dospelí sme mali plné hlavy politiky, preto som ju nenaháňala, aby cvičila. Z toho vyplýva, že cvičila pomerne málo. Ale hrala. Ba hrala sama od seba, keď dostala chuť. Sesterničke Dominičke sa páčil Mozartov menuet, pospevovala si melódiu.
Napadlo mi, že si pozrieme "Džezík" od Ilju Hurníka na youtube, že ako to hrá český chlapček - reku, on to bude hrať správne. Sofia pozná jeho verziu. A pozrela si to viackrát, aj sama od seba. Nuž, poručeno Pánu Bohu.

x

Sofia s Andrejom boli na speváckom sústredení "Svetlušiek". Za ten čas som sa mohla venovať Dominike. K bábkovému divadlu nedošlo, iba k jednej hovorenej rozprávke. Uprednostnila iné hry a prechádzku s rodičmi. Ale aj tak sme si ju pekne užili. Cupotala po byte, veselo džavotala po slovensky aj po anglicky, robila nám módnu prehliadku v šatočkách, ktoré "zdedila" po Sofii. Pravda, nebrala všetko, iba zachovalejšie pestré veci, hlavne šaty. Tepláky vôbec nenosí.
Rozkýval sa jej u nás ďalší zúbok, vraj si ho nemá problém sama vytiahnuť. Ako Sofia.

x

S vnúčatami je fajn. Najmä, keď je doma syn Jurko, povolaním kuchár, ktorý nám excelentne navaril, aj sa učil s deťmi, písal s nimi úlohy atď.

x

Pred chvíľou bolo počuť priečnu Sofiu: "Nikto ma nemá rád!" Plus rev. ale rýchle ju to prešlo. Jurko ich vychováva metódou "cukru a biča", systémom "veľký bič a malý dvor" Občas im dá na polhodinu mobil alebo tablet. Sľúbila som Sofii po koncerte darček. navrhovala som nový bicykel. Predstavte si jej reakciu: "Babka, ja mám ešte dobrý bicykel, len by som potrebovala nový zvonček. (!) - No povedzte, nie je to dieťa "k zulíbání"?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára