pondelok 19. marca 2018

Najnovšie zážitky s drobizgom

Najnovšie zážitky s drobizgom

Decká sú jednoducho úžasné! Ich spontánnosť ma infikuje. Dnešné Andrejovo nadšenie nemalo konca-kraja. Nakoniec sa totiž dostal do zoznamu žiakov, ktorí pôjdu v piatok a sobotu do Poľska - Wieliczka, Wroclaw. Neustále spieval o výlete, ako sa teší na soľnú baňu - v ktorej budú aj spať! - a na Afrikárium a Oceanárium. Napísal mi zoznam vecí, ktoré potrebuje, nezabudol na kinderyl, ja by som na to možno zabudla, nebýva mi v buse zle, jemu áno. Práve v prvý deň výletu bude mať narodeniny! Bude to pekný darček.

Sofina bola veselá, spontánna, v škole mali matematického klokana, nie je veľký lúmen na matiku, ale ocko jej doprial tie štyri eurá, aby sa zúčastnila, keď chce. Zo zábavných príkladov mala radosť. Popoludní si robila domáce, kontrolovala som jej ja, aj dedko, ktorý išiel do detailov: nielen správny výsledok, ale aj krásne musela maľovať číslice! Nielen prečítať si poučku zo slovenčiny, ale aj ju vedieť naspamäť. Klavír sme cvičili povrchne: zahrala si, čo ju baví. Andrejko mi zahral zopár svojich skladieb na gitare, pridal aj nejaké improvizácie a niekoľko metalových akordov - a babka bola v siedmom nebi!
So Sofiou sme sa hrali s loptičkou, chcela som skončiť pri piatich góloch, musela som hrať do dvanástich. Dedo videl, že sa s deťmi pekne hrám, tak si ich zobral na koberček, a museli mu recitovať každý svoje učivo dopodrobna - nezaškodí.

Večerný zážitok. Pozerám s mužom televíznu súťaž, tu mi zrazu napadne, že deti sú podozrivo ticho, len z kuchyne sem-tam počuť hrkanie. Odtrhnem sa od telky a idem na kontrolu. Čo myslíte? Sofia stojí pri sporáku a robí si hemendegs, čaj už má v hrnčeku zaliaty. Žasnem, pomôžem jej vajíčka preložiť na tanier, odkrojím jej chleba. Ocko ju učí variť, skvelý foter!

Pravda, neboli iba veselé zážitky, ale o neúspechoch či únave nerada píšem. Dosť, že sa vyskytujú a musím ťahať ten svoj krížik až do konca. Čo už, druhí to majú ešte ťažšie. Napríklad susedky, ktoré nemajú vnúčatá, lebo sa nikdy nevydali.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára