sobota 1. augusta 2015

Maľujeme

MAĽUJEME

Z času na čas treba. Maľovanie, upratovanie, prerábanie je spojené s množstvom zážitkov. Boli by zábavné, keby sa nestali práve nám.
- Prečo práve mne museli spadnúť dielce novej skrine, keď sme ich prenášali s manželom z auta? Prislabá?
- Prečo práve konštrukcia našej skrine musela byť taká zložitá, že dedo nad ňou špekuloval celý deň?
- Prečo práve ja som musela zlomiť akúsi dôležitú lištu (má vraj držať celú skriňu v pozore)? Prisilná?
- Prečo nikdy nekúpime dosť farby?
- Prečo práve v našom byte je taká zlá elektroinštalácia, že sme museli búrať do steny a kamarát nám prerábal elektriku?
- Prečo som k lososovo-ružovej maľovke v spálni nedostala ružovú látku na závesy s namaľovanými kondormi?
- Preto som sa musela uspokojiť s motívom kolibríkov (na béžovom podklade).
- Nuž čo, malé, ale usilovné. Malé, ale naše. A vraj kolibrík má najvyššiu frekvenciu mihania krídel zo všetkých vtákov.
- Prečo nemôžem nič nájsť v byte, ktorý je „hore nohami?“
- Prečo nachádzam veci, ktoré práve nepotrebujem, pričom keď som ich potrebovala, tak som ich za ten svet nemohla nájsť?
- Prečo by sa vnúčatá v tomto chaose najradšej hrali s drobnými skladačkami? Zákaz!
- Preto si teda v nestráženej chvíli vzali kúsky polystyrénu a drobili ich po byte (Najprv ich však pomaľovali. Mali slúžiť ako meč, štít a podobne, no a s mečom sa šermuje, nie?)
- Prečo Andrejko práve teraz ochorel?
- Prečo som musela ísť so Sofinkou na plávanie ja? Odpoveď: Lebo dedo s tatíkom maľovali. Ostatne, nebol to zlý zážitok. Bola som na vnučku hrdá. Skákala do vody ako profíčka, ponárala sa, vynárala, trepala rúčkami a nôžkami ako divá. Nuž 7-ročný sesternicin vnuk v Bratislave vraj skáče zo 40m mostíka, ale nemenila by som. Ja mám Sofinku, tak nech sa vyšantí.
- Prečo práve počas maľovania dostal Andrejko strašnú chuť hrať na gitare, ktorú nevedel vyladiť, tak som s ňou šla do Hudobných nástrojov, kde mi ju za tri éčka perfektne vyladili? Dedo práve vtedy súrne potreboval moju pomoc ...
- Prečo sme rušili Andrejka pri komponovaní novej pesničky?
- Prečo Sofinka hrala na klavíri práve vtedy, keď dedo nič nevŕtal?
- Prečo sme nemohli nájsť kladivo, špachtľu, skrutky, lepidlo, štetec atď, atď, keď len pred chvíľou sme tie predmety mali v ruke?

Hja, milí moji, pri podobných prácach objavíte svoje netušené schopnosti, obohatíte slovnú zásobu, naučíte sa trpezlivosti, pri varení vymyslíte nové rýchle recepty a hlavne, utužíte rodinné putá. Síce manžel by ma najradšej pretrhol, ale to ho prejde. Dúfam.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára