piatok 2. októbra 2015

POZITÍVNY PRÍSTUP

POZITÍVNY PRÍSTUP

- k upratovaniu:
Šuch sem, šuch tam prachovkou,
odbavím to rýchlovkou.

- k športu:
Rozvalená vo fotelke
sledujem ho v našej telke.

- k spevu:
Hm, hm, hmkám potichúčky
melódiu z opery.
Manžel sa mi za to často
zoširoka zaškerí.
Ale keď má toho dosť,
hádže po mne riedku kosť.

- k jedlu:
Ten mám jasný, to si píš.
Pozri na mňa – uvidíš!

- k prírode:
To je predsa jasné:
o prírode básne
Píšu sa mi ľahučko.
Po tráve aj po lese
chodí sa mi mäkučko.

- k zvieratám:
Mám ich rada.
Plejádu celú.
Lebo na nich pozorujem
s ľuďmi paralelu.
x
Maznavá mačka
sťa kamoška Kačka,
čo ťa nechá v sračkách.
A potom sa líška, nyje,
v snahe získať senzácie.
x
Okatá sova
sťa namachlená Nováková.
X
A susedka Milena.
To je dobrá hyena.
Rozchyruje po okolí,
že ma noha stále bolí.

- k vtákom:
Obdivujem let kondora,
trepotanie krídel kolibríka,
krk labute aj zobák tukana,
a na komíne bociana.
Zhodou okolností dákou
Milujem aj iných vtákov.

- k lietaniu:
O vtákoch som hovorila.
Ten svist krídel kondora!
No a keď sa zasúvajú
na krídlach klapky,
letím, letím dohora!
Motory stíchnu.
Chcem sa uvoľniť.
Objednám si drink.
Lež vlepená do sedačky
modlím sa
za normálnosť posádky.
Pristávanie, to je žúžo!
Hukot, klapky, potom hrk.
Spontánny potlesk pilotovi.
Zabudla som, že sa drieme.
O chvíľu sa dotknem zeme!

- ku všetkým prácam okrem žehlenia:
Nuda. Treba zapíjať.
Pre mňa už len voda, čaj.
Dobrý Bože, pomáhaj!
Nemci naplnili fľaštičku hruškovicou
a dali na ňu nálepku „Bügelwasser.“

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára