utorok 11. februára 2014

Deti a cudzie slová



Detičky (5- a 3-ročné) vedia povedať slovo „sofistikovaný“, len mu ešte veľmi nerozumejú. Naučili sa to z môjho výroku, že „Sofinka je sofistikovaná.“
Poznajú aj výraz „nekompatibilný.“ To som ich naučila ja! Keď kúsky jednej stavebnice („pravé dánske Lego“) nepasovali ku kúskom z českej stavebnice („nepravé Lego.“) Potom ohurovali spolužiakov v škôlke: „Tá kocka je s druhou nekompatibilná!“
Môj zať povedal 2-ročnej dcérke: „Dominika, prosím ťa, neeskalujnapätie!“ – Ostala zaskočená, zízala naňho „ako puk.“ Ale verím, že z nej bude úžasne vzdelaná mladá dáma.
Jedným z prvých dlhších slov, ktoré sa naučil Andrejko vysloviť, bolo „leporelo.“ Spočiatku to bolo „repolelo“ a podobne. Ale keď to zvládol, bol na seba nesmierne hrdý a my naňho tiež.
Sofia má problém s niektorými dlhšími slovami. Slabikujeme ich pred ňou, ona opakuje, často sa aj naučí, ale zo šibalstva bude stále opakovať nesprávnu verziu, a pozorovať, ako sa smejeme, potom sa rozosmeje aj ona.
-         Andrejko sa chválil po kakaní, že vie očistiť záchodovú misu kefou:
„Ja to viem urobiť ELEGANTNE!

Sofinka zvykne podísť k Mišovi a zaliečať sa mu  so sladkým úsmevom: „Ujo Mišo, ako sa máš?“ – čo v preklade znamená: „Všakže máš pre mňa nejakú sladkosť?“

Alebo osloví Sofi dedka: „Dedko, prosím si keksík. Dám ti pusu na líčko,“
Keksík dostane. Po chvíli:
„Ešte jednu pusu?“

Výzva: napíšte, čo vyviedli vaše vnúčatá, prezraďte nám ich vtipné výrazy a sentencie, pobavíme sa s vami!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára