utorok 28. novembra 2017

Hviezdokopa a hviezdokôpka

Mám ružový froté župan s bielymi hviezdami, v ktorom vyzerám ešte širšia než som. Syn ma žartovne nazval "Hviezdokopa." Dnes kúpil Sofinke podobný župan, sivý s bielymi hviezdami. Sofinka má svoju "Hviezdokopu", alebo lepšie povedané "Hviezdokôpku", keďže je maličká. No, maličká ako maličká. Na svoj vek je dobre vysoká aj "macatá". Problém bol pre ňu dostať nohavice. No ale poďme k našej "županovej párty".
Navrhla som Sofinke:
Poďme niečo hrať v županoch. Sofi: Už to mám! "Meno, mesto, zviera, vec" na tvojej posteli.
A išlo sa na vec. Medzi iným sme mali písmeno "f". Nevedela som zviera na "f", tak som povedala "fták"! Moja bystrá vnučka sa len zasmiala: "Haha, to nie je fták, ale vták! Hovorí sa "f", ale píše sa "vták"! To je spodobovanie! Napríklad slovo "stoh" čítame ako "stoch".
No povedzte, nie je to dieťa múdre? Ako jeho meno? Veľmi ma tým potešila. Lebo Andrej by to v druháku tak pohotove aplikovať spodobovanie nevedel.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára