streda 9. mája 2018

Výchova a odmena

Výchova a odmena

Bola som nervózna, preto je celkom možné, že som na dietky zvýšila hlas. To naštvalo našu Sofinku:
- Babka, nebuď taká AGRESÍVNA!

x

Výchova je ťažká. Preto je občasný úspech, aj keď len čiastkový, pre mňa odmenou.

V matematike:
- keď dieťa pochopí princíp
- keď spolupracuje

v hudbe:
- keď skladbu na dvadasiatykrát zahrá konečne správne a pritom sa ti bude dívať do očí s výrazom:
- Tak si to chcela, babka?
- Takto sa to má hrať?

x

Docieliť poslušnosť!
To je méta každého vychovávateľa.
Zistila som, čo zaberá v mojom vzťahu s deťmi.
- venovať sa s láskou, ale nekompromisne žiadať, keď treba
a) ísť spať
b) umývať zuby
c) písať úlohy
d) povysávať, vysypať smeti a pod.

Aj keď sa mi dlho-predlho zdalo, že ma vôbec nerešpektujú a majú ma "tam, kde kura vajco", predsa len naveľa-naveľa začali poslúchať. a mám z toho náramnú radosť!

x

Ibaže pred chvíľou som Sofinke kázala poukladať si farbičky do peračníka. Robila to akosi pomaly. Keď som ju poháňala, malá drzaňa sa ohradila: "Hej, počkaj! NEMÁM STO RÚK!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára