štvrtok 30. marca 2017

Vývoj

Detičky kopírujú hlášky dospelých.

Sofia: "Babka, uhni, je ťa tu veľa!" (Mariánova hláška. Je pravda, že máme úzke priestory a ja som široká)
Andrej: "Babka, tri slová: Päť minút ticho!" (Jurkova hláška. nemá rád, keď veľa táram).

Deti dobre papajú. Som rada, že im chutí medvedí cesnak, Ajovi aj riadny cesnak, horčica a chren. Keď ich odprevádza do školy dedko, dbá, aby sa pekne naraňajkovali. Obedujú v škole, neviem, či pojedia. Hádam hej. Sofia máva aj extra obedy (bezlaktózová dieta). Olovrant ovocie, skorá večera: niečo varené alebo chlieb so salámou, či párok, Ajo dva. S niektorými potravinami je to hlúpe. Napríklad syr: Sofia ho miluje, ale nesmie, Andrej by mohol, ale nechutí mu. Celkove však v jedle nepreberajú.

Ajo sa začína učiť celé pasáže, napr. z prírodovedy. Musí drieť pod otcovým dozorom, lebo má sklony k lajdáctvu. Kvôli zlým známkam nedostal na narodky ani bicykel, ani mobil. A má zákaz chodiť k telke, počítaču, vonku. Už týždeň. Začína však dostávať lepšie známky.

Sofinka má jednotky. Je na seba patrične hrdá - a my na ňu! Minule sa mi jedna pani zdôverila, že jej vnučka má problémy s čítaním. Nie a nie sa to naučiť. Ja som jej povedala, že pre Sofiu nie je problém prečítať čokoľvek. Na krabičkách a obaloch od potravín číta drobné písmenká - zloženie výrobku (či neobsahuje mlieko), číta mi maily ponad plece, neznámy text z kníh alebo dennej tlače súvisle.
Píše pekne, dedko ju trénuje. Matematiku robí so mnou alebo ockom. (Nie je hlúpa, ale rada tresne výsledok bez rozmýšľanie, hoci aj nesprávny. Výsledky súťaže ešte nemáme, nerobím si však ilúzie). Angličtina - no problem.

So Sofiou hráme na klavíri, celkom to ide, Andrej rovnako robí pokroky na gitare, len v teórii obaja pokrivkávajú.

Ľutujem detičky, že sa im nedostáva materinskej lásky. Ja s dedom budeme stále len starí rodičia. Tatíka zbožňujú. Jedna učiteľka si Sofinku obľúbila a volá ju "anjelik". Zlatá žena!



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára