štvrtok 23. júla 2015

MOMENTKY OD MORA

MOMENTKY OD MORA
Dvaja mládenci stoja po pás vo vode a hrajú volejbal. Sofia sa k nim chce pripojiť. Ja stojím obďaleč, dozerám na dievča. Sofii sa občas ujde lopta. Aj ku mne raz priplávala. Musela som ju prihrať Sofii, tá ju vďačne hodila chlapcom.
Dvaja mládenci hrajú vo vode volejbal. Pre Sofinku pristarí, pre babku primladí.


XXX


STARÁ ŽENA, MLADÁ ŽENA
Ovisnuté prsia,
Žilovaté nohy,
Celulitída,
Pomalá chôdza,
Opatrnosť, rozvaha.
Čo to bzučí?
Načúvací strojček?
Cikáda?
Veru žiadna paráda.
KONTRA:
Pevné telo,
Pravidelne opálené nohy,
Chôdza ako srnka.
Očami vyjadrí:
Úsmev, radosť, prísľub, lov.
A hurá na mládencov!
Nema problema.


XXX

Sofia – najáda.
Vrhá sa do vĺn,
Veselo sa ponára.
Z vláskov a líčiek
A očiek a nosa
Jej steká slaná voda.
Vyplaví soplíky,
Prečistí dutiny,
Robí z nej dieťa mora.
Nevinné, šťastné,
Sladko-slané.

XXX

Andrejko je opatrný.
Neimponujú mu vlny.
Je typický suchozemec
Ako jeho babička.
Omočiť sa, na matraci plávať,
Len do vody múdru hlávku
Radšej nedávať!
Voda je mokrá,
príšerne slaná,
trochu sa omočiť,
ale veľa nie.

JURKO

Pláva k plachetnici Beba Emma
A späť.
Venuje sa deťom,
Učí ich plávať,
Nebáť sa vody.
A loptu hádzať.
Aj nám už uvaril
Svoje slávne cestoviny.
Už je dobrý.
Už je iný.

XXX

Veselo, aj tragikomicky

Ajo: Sofia, ty mi nediriguj, nie si moja dirigentka!
Sofia: „Babka, nevidela si moje „podvodné“ okuliare?
Jurko: „Nevieš, kde má oco mobil? Týýý, nemá ho vo vrecku plaviek? Počkajme, kým vyjde z vody! Aj tak bolo. – to je tá kvázi tragikomédia.
Ajo: „Babka, hejže už napíšeš o mne smelšiu básničku? Pozri, ako sa ponorím! Rozbehne sa do mora, v bezpečnej vzdialenosti zastaví a opatrne ponorí raťafáčik do vody. Tak čo, už som aj ja najáda? Odpoviem diplomaticky: „Nóó, najáda nie, ale také delfínie máďa áno.“

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára