sobota 4. apríla 2015

Aprílové počasie

Aprílové počasie
Začalo hneď od začiatku mesiaca. Všetci sme svedkami, ako rýchle za sebou sa strieda dážď, sneh, slnko, krúpy, vietor. Celkove je vonku chladno, až surovo. Dcéra mi zo Západného Slovenska poslala fotku Dominiky s vyštípanými líčkami, stojacej medzi dvoma veľkými snehuliakmi, s titulkom: „Keď Biela sobota, tak poriadna!“
Sofinka je po operácii, má sa držať v teple, preto ani nechodí vonku. Ale je zlatá. Kašlem na upratovanie. Teda niečo áno, niečo nie. Hráme sa, aj nové hry so starými hračkami, dávam pozor, aby veľa neskákala. V nemocnici bola s tatkom, hneď po operácii sa mi do telefónu rozplakala. Na moju úzkostlivú otázku, čo ju bolí, zafňukala, že nesmie jesť ani piť! Po chvíli už vraj šantila, syn ju nasnímal ako spieva pesničku o ose, ktorú hráva aj na klavíri.
V tej nervozite a obavách o Sofiu sa mi veľmi nedarí pečenie. Ku podivu boli moje veľkonočné rezy chuťove fajn, len estetika mínus. Manžel pri café pause podotkol: „Prosím si ešte jeden bahnistý kúsok!“
Na Zelený štvrtok sme mali mať špenát, že je zelený, ale odložila som ho na Veľký piatok, kedy mala prísť Sofia, lebo ona špenát, čuduj sa svete, MILUJE! Pamätám sa, že my, ako deti, sme to nechceli, aj všeobecne vraj deti nechcú jesť špenát – viď výchovné príbehy Pepka Námorníka. Ale moje tri vnúčatá ho chcú. Ja ho najnovšie pripravujem so širokými a dlhými talianskymi rezancami, zvanými tagliatelle. Chutné cestoviny, špenát ochutený cesnakom a syrom, to je jednoducho báseň!
S Andrejkom hráme v byte florbal. Našťastie máme dlhú chodbu. Jej steny sú pokreslené červenými čiarami, to sú stopy po červených hokejkách, ktoré sme používali, kým sme nemali florbalové hokejky. A celkom na začiatku sme používali varešky. Keď už boli viaceré naštrbené, usúdila som, že nastal čas kúpiť riadne hokejky. No a ten florbal je vynikajúca vec! Ľahučké umelohmotné hokejky, namiesto puku pingpongová loptička – a ideš! Akokoľvek sa snažím, stále prehrávam. On je Slovensko, ja Bangladéš. Slovensko vedie, pretože Andrej sa hádže o zem, bráni ako divý, aj strieľa presne na bránu.
Dnes mi vymyslel Andrej nové cviky na vyrovnávanie chrbtice. Používaš pri tom florbalky. Jeden sa volá plavec, druhý lietadlo, tretí valec, štvrtý vyrovnávač.
Pre priaznivcov športu avizujem, že všetky naše domáce cviky plánujem nasnímať, hodiť na youtube a dať tak k dispozícii všetkým babičkám, ktoré túžia, alebo ako ja potrebujú sa udržiavať vo forme. Tešte sa! Teda nie na tlstú babku zúfalo sa pokúšajúcu o nejaký fyzický výkon, ale na ideu, lebo sú to naozaj dobré cviky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára