sobota 19. novembra 2016

Srdce na dlani

Bravčové srdce na smotane,

uvarené mojou dcérkou, mi náramne chutilo. Je to, ľudia, tvrdý sval! Dve hodiny sa dusilo. V kuchte! Pumpa zrejme musí byť mocná.

Ľudské srdce

je podobný sval. Hádam ho mám dosť mocné. Zatiaľ slúži, bije pre mojich drahých. Tik-tak, tik-tak. Bim, bam, bim, bam.

Srdce na dlani

vám básnik podáva vo svojej prostote. A vy takto? Zneužívate? Nuž ale hádam nie!

Srdce v nohaviciach

som mala párkrát v živote. Úzkosť a strach v nočnom lese, strach pred skúškou, pred operáciou, pred pôrodom.

Medovníkové srdce

je obyčajne tiež dosť tvrdé. Nejedávala som ho. Dala do vitríny, aby mi pripomínalo darcu. Z lásky Fero, Jano, Jožo, Karol, Marián. Koľko chlapcov, toľko sŕdc.

Srdiečko moje,

ešte bi! Prežili sme biedu, prežijeme hádam aj blahobyt, no nie?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára