piatok 15. júla 2016

Full house

Full house

Je to skvelé, leto je fajn, len ty, baba, kmitaj! Na chvíľu nás bolo deväť. Jedli sme tak, že poniektorí dospelí si nenápadne odniesli misku do izby a tam svoju porciu zhltli.
Teraz je nás „iba“ sedem. A máme tu povestný Spišský trh.
Sofia priehľadne zahovára: „Kým pôjdeme do trhov, ten, kto si chce zahrať „Vyšník mení“, nech zdvihne ruku!“ Dedko nereaguje.
Dominika: „Dedko, no už poďme na tie kolotoče!“ Dedo: „Počkaj trochu.“
Andrejko: „Dedko, dedko, na trhu majú dres Messiho!“ Dedo: „Ten ti kúpi tatík.“

Keď im dedko splnil najakútnejšiu potrebu povoziť sa na kolotoči a dať si zmrzlinu, ktorú vďačne zapili „ľadovou drťou“, išli sa ešte rozšantené pohrať pred činžiak. Podotýkam, že v noci a ráno výdatne popršalo, tak som ich vyzývala, aby sa vyhýbali mlákam. Márne. Sofia sa šmykla a spadla do blatistej kaluže! Vôbec ma to nepotešilo. Prekrásne svetlé tričko s nápisom „Pretty Little Me“, čo by sa dalo preložiť asi ako „Krásavienka“, som odpierala pol hodiny, sandálky šli hravo, legíny, gaťky a ponožky som namočila do NAMA a potom asi 5-krát prala, voda bola stále čierna. Loptu ste si zabudli vonku! Vyzriem z okna, a už ju drží v ruke jeden zdatný rómsky mladík. „Necháš tú loptu!“ kričím naňho. „Ale šak ja nič“, vyhovára sa a púšťa loptu z rúk.

Dievčence sa rady vykúpali, kúpu sa rady, aj na kúpalisku.

Predvčerom im Monika urobila v pieskovisku tunel pre autíčka, objavili pôvab nôh zahrabaných do pol lýtok, potom doma som im kázala sa vyzuť pri dverách, aj tak bolo piesku všade.

A dnes ráno omrviniek z desiatich rožkov, musela som vysávať.

Miško doniesol z lesa huby, urobíme polievku, dúfam, že sú jedlé. (tvrdia to dvaja členovia rodiny). Ak by som niečo fakt nechcela zažiť, tak je to výplach žalúdka. Ako druhý chod budú palacinky, už aby som začala vyrábať, hoci deti šli s Jurkom do trhov, tak asi nebudú tak skoro hladné. Aspoň stihnem.

Palacinky upečené, polievka sa varí, deti došli z mesta domov – šťastný úsmev v tvári!

Andrej dostal dres Messiho. Dominika si obliekla po šatočkách dres Hamšíka – napodobňuje staršieho bratranca.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára