štvrtok 24. decembra 2015

Prípravy vrcholia

Prípravy vrcholia

Štedrý deň. Deti zdobia stromček, Sofia si povzdychne:
„Kedy sa už bude zvečerievať?“
A propos, stromček. Každý rok moje naliehanie, aby sa urobil skôr. Každý rok zvíťazí manželovo: „Stromček sa vešia na Štedrý deň!“
Ešteže si už skôr všimol, že elektrické sviečočky nesvietia, tak kúpil nové, umelec. Nefungovalo to. Preto včera zašiel za kamarátom, výborným elektrikárom, ktorého rodinu obral o dve hodiny, kým obetavý Peter opravil koncovku aj objímky ku každej žiarovčičke. Veru, takých kamošov treba na rukách nosiť!
Stromec: mnoho rokov umelý, teraz zohnal jedličku, mimochodom, širšiu než dlhšiu, stojí na hokerlíku, a z niektorých bočných konárov odpílil. Máme čečinu do vázy.
Debata pri zdobení:
Sofia: „Keď tu bude dedko spať na gauči, bude v noci kradnúť zo stromčeka čokoládky!“
Andrej: „Ale nie, veď už bude mať umyté zuby!“
Mala som len obavy, aby nedali strom do detskej k Dominikinej postieľke, lebo Andrejka už raz stromček takmer zadlávil.
Aj od prskavky nám už minulý rok trochu horel ten umeliak.
Opäť sme zabudli dokúpiť hviezdu na vrchol. Bude anjel zo šúpolia.
Moje medovníčky podfarbujú vôňu ihličia vôňou perníka.
No nič, idem pokračovať vo výrobe zemiakového šalátu. Došiel Jurko z práce, takže ryba a rezne (kto čo chce), budú tip top.
Sofia zahlásila: „Ale čo budeme večerať? Ja mám problémy s kakaním, a Andrej riedko sere.“ Nuž a Dominika vraj v Blave grckala. Uvidíme, či sa jej polepšilo, keď prídu.
Tak pá, pá, milí moji, a šťastné Vianoce!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára