pondelok 19. februára 2018

Priateľ môj

Priateľ môj,
ani ty sa nevieš vymaniť
z područia každodennosti?

Ani tebe netlieskajú,
kade chodíš?

Ani tebe nenapadnú
veľkolepé myšlienky?

Aj ty len večne hľadáš čosi,
čo ani nevieš pomenovať,
ale strašne to potrebuješ?

x

Priateľ môj,
život je každodenný
a všedný a bežný.
Ak ho tak cítiš,
buď spokojný,
lebo zmena prináša
nielen radosť, pocty a šťastie.
Častejšie nosí smútok so sebou.
A smútok s bolesťou sa snúbi.
A smútok v tebe ustavične rastie
a strácaš toho, čo ťa ľúbil.

Priateľ môj,
drž sa ideálov
a nevšímaj si zlostníkov
a malicherných neprajníkov
a bohapustých vydriduchov.

Veď ty máš čosi sľúbené
tam, kde poznajú ťa po mene,
láskavo riadia tvoje kroky,
hoci sa ti zdá,
že všedne plynú tvoje roky,
alebo v slzách, bolestiach.

Už odmena ťa čaká
vo večnosti.
Nuž, priateľ môj,
hlavu hore,
pozri sa, aké krásne zore!

Aj keď už budeš na márach,
buď spokojný
A NEMAJ STRACH!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára