utorok 5. mája 2015

Prišla k nám Dominika

Prišla k nám Dominika
Naša najmladšia vnučka, 4-ročná Dominika, nás poctila svojou návštevou.
Deti si kreslili. Niečo som od Domiky chcela. Slušne ma odmietla:
- Nemôžem. Teraz sa VENUJEM farbeniu!
Inokedy sa maminky opýtala:
- Mami, a čo je to „morská panda?“

- Naše deti ju milujú. Andrej ju vyčkával, mal hru MIKADO. Prišiel na prešmyčku: MIKADO – DOMIKA.
- Sofi sa tešila, ako sa spolu zahrajú. Dievčence síce chvíľami na seba žiarlia, ale to je pochopiteľné.
- Vymyslela som pre ňu improvizované bábkové divadlo. Krabica s otvorom, záclonka, to je opona, zboku vchádzajú plyšáky, sedem kozliatok je 6 Lego kociek, siedme malá figúrka Hello Kitty, to bolo to najmúdrejšie kozľa.
- Kým sú Ajo so Sofiou v škole/škôlke, venujem sa Dominike. Navarí alebo syn, alebo dcéra. Dnes sme napríklad mali excelentné „talianske rizoto“ so syrom grana padano, pórom a zeleným hráškom. Tým syrom sa nechcem chváliť, obyčajne nekupujeme drahé prísady, ale v tomto prípade to bolo čosi fantastické, odporúčam každému, aby si to vyskúšal. Recept vraj nájdete aj na internete. Volá sa jednoducho „talianske rizoto.“ A nemuselo v ňom byť ani víno.
- Na tomto mieste mi nedá nespomenúť výrok mojej tety z Košíc. Keď raz boli u nás, chválila som sa: „Všetky moje deti vedia výborne variť!“ Na to teta zareagovala: „No TY SA MÁŠ!“ Povedala to s ironickým úškrnom, ale dobromyseľným. Celá spoločnosť vypukla v smiech.
- Ale naozaj: jeden syn je kuchár, a vynikajúci. Druhý momentálne pracuje v Londýne, tiež v kuchyni, vystriedal peruánsku, taliansku aj anglickú. No a dcéra má na varenie a pečenie jednoducho TALENT. Keď k tomu pridá ešte svoje vedomosti z VŠ veterinárskej, odbor Hygiena potravín, dokáže v kuchyni priam čarovať. Nakoniec to vyzerá, a chvíľami aj je, že najslabším článkom v kulinárskom reťazci som ja, ich mamička. A malo by to byť opačne.
- Ale vráťme sa k Dominike. Je to inteligentná, krásna modrooká blondínka po ockovi, pohybovo nadaná. Má v sebe rytmus, vie tancovať, šikovne a vytrvalo bežkať, je odvážna v športoch. Takú vnučku som si vždy priala!
- Čo povedala sebavedomá sesternička Ajovi a Sofii, z ktorých každý je od nej starší: „No DETI, poďte už!“
-

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára