sobota 18. júna 2016

Smelé plány

Smelé plány

Nežer!

Organizmus vysiela SOS. Ale ide to ťažko. Napríklad ťažko odolať kulinárskym špecialitám môjho syna: vynikajúce je jednoducho všetko, čo uvarí. Má však niekoľko „vychytávok“, napríklad svoju „taliansku omáčku“ k cestovinám alebo špagetám, fazuľovú polievku, mäsko s tarhoňou, kurací perkelt, prívarky, rezne, sviečkovú, no slovom, všetko.
Včera si Sofinka pýtala špagety trikrát – na obed, na olovrant a na večeru, štvrtýkrát si nepýtala, jednoducho dedkovi „kradla“ z taniera.
Dá sa pri takých dobrotách schudnúť? Ťažko. Ale musím. Aby som sa mohla lepšie pohybovať, A aby sa artróza nešírila tak rýchle, aby som nemusela vyťahovať maminu paličku z kúta. Zatiaľ ju nepotrebujem. Ale chodím ako kačka, občas sa zapotácam ako opitá, a bolesti v členkoch sú také intenzívne, že sa mi podlamujú nohy. Mala by som obmedziť večere, nočné „vykrádanie“ chladničky, pivo.

Soľ z Mŕtveho mora

som si začala dávať do kúpeľa. Pomáha! Rozhodla som sa večer si máčať nohy vo vodnom kúpeli a raz do týždňa sa v tej soli celá vykúpať.

Viac pohybu

Poznáme pohyb povinný a nepovinný. K povinnému pohybu patria všetky „ľahučké práce domáce“, predpieranie, pranie, vešanie, žehlenie, upratovanie, vysávanie, umývanie riadov atď. Mám aj okrem toho pohyb? Áno. Behanie za deckami, chôdza, prechádzky na cintorín a späť, ľahšie cviky, „výlety“ do mesta, napr. do banky, pre chleba, do zelovocu, do mäsiarne, do LIDLu. Treba však podotknúť, že jeden výlet sa u mňa musí vystriedať s krátkym spánkom alebo aspoň posedením pri televízore. Nevládala by som sa pohybovať celý deň bez prestávky, chodiť dlhé trate alebo napr. manuálne pracovať. V tomto smere som odpísaná. Takže iba v rámci možností. Uvidíme, ako pomôže diéta a soľ z Mŕtveho mora.

X

V súvislosti s chudnutím mi napadli vtipy, ktoré ma vystihujú:

Na návšteve vyzýva domáca pani susedku:
- Ná, suseda, šak jedzte!
- Šak jem.
- Šak jedzte!
- Šak jem.
- Vy nejete. Vy žerete!

X


- Drahý, kúp mi tieto šaty z výkladu!
Manžel pozrie na cenovku a zahlási:
- Dobre. Ale ten strih! Uvedom si, že v nich budeš vyzerať ako podsaditá staršia dáma!


X

No a poviedka Williama Somerseta Maughama „Luncheon“? Ako kedysi jeden mladý chudobný študent pozval ženu do reštaurácie, tá si vyberala najdrahšie jedlá, čo ho takmer finančne zruinovalo, a potom ju stretol po niekoľkých rokoch – a dostal satisfakciu, lebo vážila takmer sto kíl? (Ono je to v librách, čudácki Angláni, ale každý pochopí pointu).

X


Dve tučné dámy si obzerajú svoje fotky v plavkách.
- Ty, Dara, nevyzeráme na nich dosť tučné?
- Hej, čo budeme robiť, Mara? Začneme chudnúť?
- Ále čoby! Prestaneme sa fotiť!

X

No, no, len aby to nedopadlo ako v tej štatistike, že tuční ľudia sa párkrát zadusili, keď – čo myslíte? Keď sa prejedli? Keď jedli hltavo?
Čoby! Keď sa pokúšali zaviazať si šnúrky na topánkach!!!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára