streda 16. septembra 2015

Detičky stvárajú pestvá

Detičky stvárajú pestvá

Chcela som si nastrúhať jablko. Na strúhadle boli strúhaničky, vyzerali ako mrkvička. Čosi mi na tom nesedelo. Keďže už poznám svoj „manšaft“, prv, než som sa pustila do strúhania jablka, opýtala som sa detí, zvyšky čoho sa nachádzajú na strúhadle. Postupne to z nich vyliezlo: - E, e ... to ja nie! Andrej s tým začal! Na to urazená Andrejova reakcia: - To nie je pravda! Sofia strúhala plastelínu!

X

Vymodelovali si z plastelíny „zmrzlinu“, ktorú dali do mrazničky zamrznúť.

X

Keď mal Andrejko asi dva roky, rád sa hrával s podstavcom na vianočný stromček, ktorý býval voľne položený v kúte obývačky. Skladal sa z dvoch kusov, ktoré do seba zapadali.
Prišli Vianoce. V stojane stál vianočný stromček. Andrejko sa v nestráženej chvíli načiahol po obľúbenej skladačke, stojane. Samozrejme, že zvalil celý stromček. Našťastie sa mu nič vážne nestalo, lebo strom padol na roh gauča, a chlapča ostalo v dutine pod ním.

X

Dcéra Monika mala tak rada literatúru, že obhrýzala knihy. Pri obrazovej kuchárke sa to dokonca dalo pochopiť.

X

Kým ešte deti nechodili na záchod, stávalo sa, že občas vytratili z plienky guľôčky. Mohla som sa hrať na detektíva. Sú to
a) kúsky čokolády?
b) chocapic? (cereálne lupienky s kakaom)
c) tá spomínaná tretia možnosť?
Pomáhala skúška čuchom.

X

Keď došli deti z pieskoviska, piesok som vytriasala:
a) z topánočiek
b) z ponožtičiek
c) zo šiat
d) vyčesávala ho z vláskov
e) umývala z tváričiek
f) čistila zo zúbkov
Najjednoduchšie bolo šupnúť ich rovno do vane.

X

Sofinka mi veľmi rada pomáha pri upratovaní. Pozametá, ale keď nahŕňa smeti na lopatku, rozpráši ich po podlahe – a môžeme zametať znova!
Andrejko sa spočiatku bál hučania vysávača. Neskôr chcel ukázať, že sa už nebojí, zapol vysávač – a ponožtička šmyk ho dnu!

X

Rady pomáhajú pri varení a pečení. Sofia minule asistovala pri výrobe rezňov. Klepanie mäsa sa dialo pod mojím dozorom, lebo to nebolo klepanie, ale trieskanie, a keby som nedala pozor, dievča si rozmliaždi rúčku. Potom sme obaľovali. Sofi robila v múke. Tak vehementne, že múku porozsýpala po dlážke. Sprvu som si nevšimla. Až keď som začala rozvláčať po byte akési biele cesto. (Múka sa zlepila s rozliatym čajom).

X

Sofia vaľká cesto. Má na to svoj detský valček. Vykrajuje medovníčky, ale samozrejme, dosť neekonomicky. Učím ju to. Keď potom upečiem koláč, chváli sa ľuďom: „Piekla som koláč! Babka mi trochu pomáhala.“

X

Dnes ma pri hre „zabila“ frázou: „Babka, mám ťa rada. NECHCEM TI ZLOMIŤ SRDCE. Preto ti darujem túto kartu.“ (Vyhrávala).




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára