streda 29. apríla 2015

PRÍHODA

PRÍHODA
Potrebovala som kópiu občianskeho preukazu. Keďže som sa práve nachádzala v blízkosti Mestského úradu, zašla som priamo na matriku.
„My kópie nerobíme. Urobia vám ju v novinovom stánku vo vestibule.“
OK. Zbehla som na prízemie. Pri stánku stála očividne ustaraná pani rómskej národnosti. Stredné roky, pekná, iba krátke melírované vlasy neupravené, zlepené od potu, každá kučera trčala iným smerom. Pobádala ma, aby som ju predbehla, lebo že jej vec bude dlhšie trvať, lebo potrebuje niečo napísať.
Zvláštne. Rómovia sa na úradoch obyčajne predbiehajú, nikdy „nemajú čas“, hoci väčšina z nich nepracuje.
Keď mi pani zo stánku urobila kópiu, začula som, ako oslovila Rómku: „Takže píšem: ZRUŠENIE ŽIADOSTI O ROZVOD, dobre?“ Až vtedy som si všimla muža, predtým stál obďaleč, pristúpil k žene, rovnako rozrušený ako ona. Nedočkavý, neistý, ale s nádejou a túžbou v očiach.
Odišla som s úsmevom, ani som si nepýtala obľúbený časopis. Predo mnou sa totiž odohrávala dráma, ktorá smerovala k happy endu. A to bolo fajn.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára