streda 8. augusta 2018

Kratochvíľa

Občas sa zíde. Čím zriedkavejšie sa ti ujde, tým je vzácnejšia.

Hľa, ako si užívam, kým sú manžel, deti a vnúčatá preč:

hrám na klavíri
periem
lúštim krížovky
periem
jem ryby a jedlá z rýb
periem
vymýšľam scenáre
periem
vymýšľam, čo so životom
periem.

Pozornému čitateľovi zaiste neuniklo sloveso "periem" - nominatív singuláru, prítomný čas, činný rod - a veľmi činný, aj keď perie práčka. Veď tie automatické práčky, to je len pohroma! Triediš prádlo na kôpky, perie to celé hodiny, denne by si potrebovala asi 5 hodín len na pranie. Samozrejme, že sa ti nechce a nemôžeš si to popri deťoch a domácich prácach dovoliť, tak na to
kakáš. a keď raz, 2x do roka pretriediš špinavé prádlo, ktoré smrdí ako mesiac neumytá mužská pucka alebo týždeň neumytá ženská oná, hlavne po menzese, musíš sa tej očistnej procedúre venovať
deň-dva. A to za predpokladu, že je pekné počasie.

Nuž, poznáte moju kratochvíľu. Ale nerepcem. Viete, aké super myšlienky mi prichádzajú popri praní na um? Vo chvíľach pokoja by som na ne nikdy neprišla!

No a známa historka mojich svokrovcov o jednej mladej dedinskej žene a jej "kratochvíli."
Nenapíšem to po šarišsky, nebude to celkom authentic, ale čo už, ja po šarišsky celkom dobre neviem, som spišiačka.

Nuž teda jedna mladá žena sa v ktorejsi šarišskej dedinke takto prihovorila mužovi:
"Jój, muž môj, keby si ty na chvíľu odišiel z domu, to by som si  urobila takú kratochvíľu, že až! Muž bol zvedavý, čo si žena predstavuje pod tým pojmom, preto sa zadal, že ide preč, ale odišiel do šopy a potajomky ženu pozoroval.
Rozpustila si vlasy, vyzula sa, sadla na priedomie a jedla odležané hrušky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára