štvrtok 22. septembra 2016

Čo povedali a vyviedli

Čo povedali a vyviedli

Dobrá pamäť
Sofinka sa modlila „Verím v Boha“. Vie to celé z počutia, nikdy sme to nememorovali. Až na malý „preklep“: namiesto „zostúpil k zosnulým“ povedala „zostúpil zo smoly“.

Ako ide škola
Vcelku dobre, až na písanie a kreslenie. V tom je menej zručná – musíme cvičiť.
Andrej začal školský rok s dvoma jednotkami, akurát vstupné testy zo slovenčiny a matematiky mal na 88 percent, čiže dvojka. No a včera mi ukázal domácu úlohu z matiky, ktorú si robil v družine. Odčítanie pod seba mal zle. Precvičili sme. Teóriu z hudobky už celkom zabudol, cvičili sme stupnice a intervaly.

Postřižiny
Veľmi radi obaja strihajú. Včera si odstrihli z kečky. Všimli sme si na Sofinke pri raňajkách, že má nejakú nepravidelnú ofinu. Najprv zatĺkala, vraj jej to urobila kamarátka. Potom prezradila na Andreja, že aj on si odstrihol. Preto mi napadlo, že to asi bol spoločný nápad dvoch súrodencov, a že Vanda by si také niečo netrúfla. Naveľa sa priznala.

Ešte o skrášľovaní a babkinej zábudlivosti
Prudko sa ochladilo, zrána býva iba pár stupňov nad nulou. Veľmi som im chcela dať na hlavu tenučké trikotové čiapky, ktoré som kúpila v Kremnici – natiahnu si ich na hlavičky a vyzerajú ako trpaslíčkovia, je to móda. Na Andrejovej sú na béžovom podklade namaľované hnedé jelene, na Sofiinej na belasom podklade malé prasiatka Pepa.
No čo vám poviem: hľadala som ich po skriniach celé dni. Až včera mi napadlo, že mohli spadnúť zozadu z „ponožkovej“ poličky na nižšiu poličku – a tam sú kdesi vzadu zhúžvané. Aj tak bolo.

Andrej chce veľkú gitaru
Učiteľ je ochotný vymeniť struny na gitare jeho uja Miša, ktorú som si pôvodne kúpila ja, ešte počas štúdií. Nikdy som sa však na nej nenaučila hrať. Zato Mišo ju pekne využil. Na skautingu a na internáte. A teraz by mohol jeho synovec. Ak však nebude dobrá, vďačne kúpim novú. Stará gitara je príkladom toho, že niekedy svoje nesplnené sny a túžby vidíme zrealizované u detí. A to je krásne, HOWGH.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára