pondelok 1. júna 2015

Sofia v kostole

Sofia v kostole

Pred Sofiou som videla dvoch exotov v kostole. Prvý bol Mr Bean, ktorý sa tam tak strašne nudil, že strúhal smiešne grimasy, smrkal do futra nohavíc a potom si tam dal cukrík a podobne. Druhým bola jedna pani v Bruseli, šľahnutá nie mocno, ale presne, ktorá si v prednom rade na stoličky porozkladala plyšákov, tí sa zrejme mali modliť s ňou.

Už tušíte, čo príde? No jasné, Sofia! Keď bola menšia, nedokázala obsedieť, tak som jej dávala prezerať si knižky alebo sväté obrázky. Raz som jej dala balíček hygienických vreckoviek. Nielenže ich všetky povyberala a porozkladala, ale začala ich trhať na malé kúsky. Inokedy veľmi túžila vystúpiť na stupienok k miništrantom. Vtedy som si povedala: dosť. Budeš chodiť, keď budeš staršia, rozumnejšia.

Ten čas už nastal. Darmo dievča vyhlasovalo, že do kostola nepôjde, lebo je tam nuda, začali sme ju brávať. Párkrát na nás "vyzrela", keď si uprostred kázne zmyslela, že strašne súrne potrebuje cikať - museli sme s ňou domov. Preto som teraz na Trojičnú nedeľu tvrdo nástojila na cikaní pred omšou. Našťastie bol aj dedo, ktorý ju v jej nezbedách miernil. Ani sme nevedeli kedy, ale doma si stihla vložiť do kabelky malú kalkulačku, s ktorou sa hrala. Prikladala si ju k uchu, vyťukávala čísla ako na mobile. Vrtela sa, obzerala a veselo sa škerila. Sedeli sme vpredu a pán farár si to všimol. Keď išla s bračekom "na krížik", nachýlil sa k nej a vraj jej povedal: "Buď poslušná!"

Nuž taký "exot" je naša Sofinka.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára